Bélxica leva o CETA ao TJUE para que aclare se cumpre co dereito da Unión

belgica_lleva_el_ceta_al_tjue_para_que_aclare_si_cumple_con_el_derecho_de_la_union-2dfa3-9ef66

Por Público | 6-9-17

O seu ditame será vinculante pero non afectará á entrada en vigor provisional deste acordo, prevista para finais deste mes. Un dos puntos para revisar é o mecanismo de resolución de disputas que permite ás empresas demandar a Estados ante tribunais privados, e non ante as xustizas nacionais.

O TTIP canadense sufriu un novo golpe. Bélxica pediu este mércores ao Tribunal de Xustiza da Unión Europea un ditame vinculante que aclare se o polémico acordo de libre comercio negociado entre a Unión Europea e Canadá (CETA, polas súas siglas en inglés) “é compatible cos Tratados da UE, no que afecta os dereitos fundamentais”, segundo informou o Goberno belga.

A entrada en vigor provisional do tratado está prevista para finais deste mes, tras lograr o visto e prace da Eurocámara, os 28 -só no Consello Europeo- e Canadá; pero necesita aínda a ratificación a nivel nacional de todos os Estados membros para que sexa aplicado de maneira definitiva.

Valonia, que atrasou a aprobación do CETA por parte de Bélxica a nivel europeo, puxo como unha das condicións para retirar os seus reservas que o acordo negociado sometésese ao ditame do Tribunal con sede en Luxemburgo, especificamente no que respecta ao Sistema de Tribunal de Investimentos (ICS), o criticado mecanismo que permite ás multinacionais demandar a Estados se consideran prexudicadas os seus investimentos.

Campaña Non ao TTIP: “Estamos convencidos que o Sistema de Tribunal de Investimentos do CETA atenta contra o Estado de Dereito e a democracia”.

Con todo, a consulta presentada por Bélxica non afectará á aplicación temporal do CETA, segundo explicou o Ministerio de Exteriores, xa que as disposicións sobre as que se pide un ditame non entrarán en vigor ata a aplicación definitiva do acordo de libre comercio.

En concreto, o Goberno belga pide un ditame sobre a compatibilidade do pacto comercial co dereito de acceso aos tribunais, o dereito a unha xustiza independente e imparcial, o principio xeral de igualdade e o imperativo de “efecto útil” do dereito comunitario e a competencia exclusiva do TUE para interpretar o dereito da UE.

O documento que presentou o viceprimeiro ministro e ministro de Exteriores belga, Didier Reynders, ante o tribunal europeo é o resultado de seis meses de negociacións entre os poderes federais e rexionais no país.

A Campaña Non ao TTIP felicita ao “movemento social belga”

Pola súa banda, dese a Campaña estatal Stop TTIP, CETA e TISA, felicitaron ao “movemento social belga” por lograr esta revisión do tratado canadense por parte do Tribunal. “Ningún outro goberno europeo aceptara presentar esta solicitude de ditame vinculante”, lembran.

Rememoran tamén que varias asociacións europeas de xuíces, académicos e ONG especializadas na análise xurídica “expuxeron reiteradamente dúbidas sobre esta compatibilidade”. “Nós estamos convencidos que o Sistema de Tribunal de Investimentos do CETA atenta contra o Estado de Dereito, a democracia e os dereitos fundamentais da cidadanía”, subliñan.

“Celebramos ese tipo de vitorias parciais porque nos axudan contra o autoritarismo das institucións europeas, por exemplo o intento da Comisión Europea de impedir que os parlamentos nacionais pronúnciense e voten sobre tratados comerciais como o CETA ou o TTIP ou outros que se están negociando con Xapón e o Mercosur”, resolven.

Fonte: Público.es