China e outros 14 países acordan crear o TLC máis grande do mundo

El Diario | 5-9-19

China e outros 14 países acordan crear o TLC máis grande do mundo

A Alianza Ampla de Asociación Económica Rexional será asinada o ano próximo e estará conformada por nacións do sueste asiático, China, Xapón, Corea do Sur, Australia e Nova Zelandia.

China sumouse o luns aos 14 países que acordaron os termos do que podería converterse no maior pacto comercial do mundo, pero India retirouse no último minuto argumentando que o acordo non favorecía aos seus produtores agrícolas, empresas e consumidores.

A guerra comercial entre Estados Unidos e China, sumada ao crecente proteccionismo, deu novo pulo ás negociacións sobre a Alianza Ampla de Asociación Económica Rexional ( RCEP polas súas siglas en inglés), que unifica aos membros do bloque de países do Sueste Asiático ( ASEAN) con China, Xapón, Corea do Sur, Australia e Nova Zelandia.

Os negociadores reunidos en Bangkok dixeron que o texto cos termos sobre o acceso comercial asinaríase o próximo ano tras o consentimento de 15 países, excluíndo a India.

“Co pano de fondo dunha atmosfera mundial que cambia rapidamente, a finalización das negociacións do RCEP demostrará o noso compromiso colectivo de abrir o comercio e o investimento na rexión”, dixeron as nacións nun comunicado.

O texto deixa aberta a porta á posible inclusión de India no futuro, no caso de que considere que as súas obxeccións foron atendidas, pero o primeiro ministro indio, Narendra Modi, dixo que tiña que ter en conta os intereses do seu pobo.

“Cando fago a comparación do Acordo RCEP cos intereses de todos os indios, non obteño unha resposta positiva”, dixo Modi nun discurso en Bangkok, segundo unha nota do Goberno.

A India preocúpalle que o acordo, que require a eliminación gradual dos aranceis, abra os seus mercados a unha avalancha de produtos chineses baratos e produtos agrícolas de Australia e Nova Zelandia que prexudiquen aos produtores locais.

O primeiro ministro chinés acudiu ao cume da Asean, que culmina este luns, así como os seus

homólogos ruso, xaponés, indio e australiano.

En cambio, Donald Trump ou o vicepresidente Mike Pence brillaron pola súa ausencia. Trump estivo representado polo seu secretario de Comercio, Wilbur Ross, e o seu conselleiro de seguridade nacional, Robert Ou’ Brien.

Se o RCEP é finalmente ratificado o ano que vén, sería “ante todo un texto simbólico enunciando principios importantes”, estima Santi Chaisrisawatsuk, profesor na Universidade NIDA de Bangkok.

Segundo el, tratarase dunha redución moi progresiva das aduanas. “Isto podería levar probablemente 10 ou 15 anos”, apunta.

Ademais, sen India, a terceira maior economía asiática -a pesar dunha visible retardación-, o RCEP perda parte da súa grandeza.

“Creo que é importante que India estea presente” neste acordo, sinalou o primeiro ministro australiano, Scott Morrison, antes do anuncio da diplomática india.

Fonte: El Diario de Chihuahua.