Difunden o borrador final de acordo Transpacífico sen EEUU

difunden_borrador_final_de_acuerdo_transpacifico_sin_ee.uu-e8cf2-7c6a3As 11 nacións aínda comprometidas co Acordo Transpacífico de Cooperación Económica ( TPP-11) revelaron hoxe unha eventual versión final que permite prever un final feliz para o tratado, a pesar da retirada de Estados Unidos.

CONSULTA TEXTOS AQUÍ.

Difundido case ao unísono nesta capital e en Wellington, a de Nova Zelandia, o texto considera a posibilidade de admitir a novos socios e elude entrar en detalles sobre os temas que lle foron máis espiñentos, como o da propiedade intelectual.

O documento achega considerablemente ás nacións interesadas a un dos pactos comerciais globais máis importantes dos últimos tempos, probablemente listo para a firma o próximo mes en Chile, tras salvar os difíciles escollos que supuxo a retirada de Estados Unidos.

Segundo se sabe, o borrador deixou fóra ou fixo cambios esenciais a unha vintena de normativas contempladas no texto primixenio, incluídas as referidas a propiedade intelectual inicialmente expostas por Washington.

O TPP orixinal foi asinado en febreiro de 2016 por Australia, Brunei, Canadá, Chile, Xapón, Malaisia, México, Nova Zelandia, Perú, Singapura, Vietnam e Estados Unidos, pero este retirouse aos tres días de entrar Donald Trump á Casa Branca e un manto de incerteza caeu sobre o acordo.

As nacións aínda interesadas sopesan desde hai varios meses as alternativas para reflotalo sen que na operación de rescate perda o esencial e as conveniencias dos seus principios, estándares e normas. Chile, un dos países que con maior enerxía bateu lanzas ao seu favor, manifestou a través do seu chanceler, Heraldo Muñoz, que cara a marzo estarán creadas todas as condicións para asinalo durante unha reunión nese país sudamericano.

De cristalizar, o acordo reducirá os aranceis nese grupo de economías, que de conxunto concentran máis do 13 por cento do Produto Interno Bruto global. A presenza de Estados Unidos elevaría esa cota ao 40 por cento.

A fins de xaneiro, en declaracións a CNBC durante o Foro Económico Mundial en Davos, Suíza, Trump dixo estar disposto a reconsiderar a participación do seu país no TPP ’se puidésemos conseguir un acordo moito mellor’. O gobernante alegou que ’a forma en que estaba estruturado (o pacto) era terrible’. Se conseguimos un moito mellor, estaría aberto ao TPP, manifestou.

Analistas internacionais, comentaron que se xa máis dunha vez o controvertido gobernante tiña descoñecido tratados oficiais, pouco ou ningún caso habería que facerlle as declaracións informais desa clase.

Fonte: Prensa Latina