Bruxelas presume agora de permitir unha iniciativa contra o CETA que debeu admitir hai meses

04/07/17

Alejandro López de Miguel

58062bdb13f2e

Imxgen da manifestación contra os acordos de libre comercio con Canadá (CETA) e EEUU (TTIP) o pasado fin de semana en Madrid. EFE/Víctor Lerena

O Tribunal Xeral da UE emitiu unha sentenza que tombaba a decisión da Comisión Europea de rexeitar unha Iniciativa Cidadá co apoio de tres millóns e medio de europeos contra os tratados de libre comercio CETA e TTIP. Mariña Albiol, portavoz de EU na Eurocámara, denuncia que é “unha estafa” aos europeos, xa que o acordo comercial con Canadá foi ratificado fai seis meses, e só agora permítese que prospere esta iniciativa.

Novo golpe de temón do Executivo comunitario. A Comisión Europea ha anunciado leste mesmo martes que finalmente si rexistrará a Iniciativa Cidadá Europea Stop TTIP, que pide a Bruxelas “revogar o mandato de negociación” do TTIP, o acordo comercial entre a UE e EEUU -hoxe en vía morta-, ademais de non asinar o xa existente con Canadá, coñecido como CETA.

Dáse a circunstancia de que Bruxelas permite o rexistro case tres anos despois de que se fragua se a iniciativa; despois de que solicitase case tres millóns e medio de apoios; seis meses despois da aprobación do CETA polo Pleno do Europarlamento, en Estrasburgo, e despois do pau do Tribunal Xeral da UE, que en maio tombou a súa decisión de rexeitar esta iniciativa. A corte de Luxemburgo sentenciou que o Executivo comunitario infrinxiu o Tratado da UE ao impedir que esta proposta prosperase.

Albiol: “A Comisión sabía desde o primeiro momento que debía rexistrar a Iniciativa e tamén que non pensa mover un dedo aínda que se recompile ese millón de firmas”

De feito, o rexistro formal da Iniciativa Cidadá terá lugar o vindeiro luns 10 de xullo, dous meses despois de que o Tribunal da UE pronunciásese. No período dun ano, os seus impulsores poderán volver recoller firmas, ata chegar ao millón de apoios de cidadáns de polo menos sete Estados membros, tal e como recoñece o Executivo comunitario nunha nota de prensa. No mesmo texto, a Comisión lembra que, no caso de que se logre recompilar estas rúbricas, o Executivo comunitario terá un prazo de tres meses para reaccionar, explicando publicamente os motivos que lle leven á aceptación ou ao rexeitamento do contido desta proposta. Bruxelas logra así manter esta iniciativa nas pavías durante outro ano, aínda que os seus impulsores levan tentando que prospere desde setembro de 2014.

Albiol: “Bruxelas debería parar a ratificación do CETA”

Pola súa banda, a portavoz de EU na Eurocámara, Mariña Albiol, acusou este martes á Comisión de “estafar” a todos os europeos, ao permitir o rexistro desta iniciativa contra TTIP e CETA meses despois de que o tratado de libre comercio con Canadá fose aprobado pola Eurocámara, e mesmo polo Congreso dos Deputados, hai case unha semana.

“Tras a sentenza do Tribunal Xeral da Unión Europea, a Comisión fai que reacciona, pero faio nove meses despois de darlle o visto e prace ao texto, e seis desde que o ratificase o Parlamento”, lembra.

Nunha nota de prensa remitida esta mesma tarde, a coalición de esquerdas fai fincapé no feito de que no seu escrito a Comisión Europea xa advirte de que o feito de conseguir as firmas !non implicaría dar por rematado o TTIP ou o CETA”.

“Cremos que está claro que a Comisión sabía desde o primeiro momento que debía rexistrar a Iniciativa e tamén que non pensa mover un dedo aínda que se recompile ese millón de firmas. Novamente, a partida trasládase á rúa e debemos facer presión todas xuntas para frear estes tratados”, apuntou.

“A Comisión debería ser coherente co ditame do Tribunal Xeral e respectar a decisión da cidadanía europea paralizando, polo menos de momento, a ratificación definitiva do acordo con Canadá, así como a súa aplicación provisional”, engade.

A escusa de Bruxelas para impedir o rexistro da Iniciativa Cidadá era que, ao seu entender, esta supoñía unha “inxerencia inadmisible” nun procedemento lexislativo en curso -as negociacións de TTIP e CETA seguían en marcha, hoxe só continúa, e paralizada, a do acordo con EEUU. “[A Iniciativa supón] a expresión da participación efectiva dos cidadáns da Unión na vida democrática desta?, reza a sentenza.

Na súa reacción deste martes, Bruxelas incide na súa nota en que “a petición para non asinar o CETA quedou xa baleira de significado”, lembrando que as firmas en apoio á iniciativa “serán recollidas baixo o entendemento de que apuntan a outros actos legais” e non para impedir o xa asinado e polémico CETA.

Fonte: Público.es