Tractores contra a ditadura dos Tratados de Libre Comercio

04-06-17

Agustín Millán

Centos de persoas protestan contra a ratificación polo Congreso dos Deputados, do Tratado de Libre Comercio UE-Canadá (CETA), e a súa entrada en vigor, sen esperar a ser ratificado pola totalidade dos estados membros da Unión.

photo5879795179114834129-696x579

Millóns de persoas no mundo queren que se paralice o Tratado de Libre Comercio Europa -Estados Unidos (TTIP) e o Tratado de Libre Comercio entre Europa e Canadá o (CETA). Con estes tratados vaise poñer en venda a democracia.

Para os movementos, sociais, sindicais, ecoloxistas e algúns partidos de esquerda, é importante que esta manifestación acabase no Congreso dos Deputados. Desde a Plataforma NON ao TTIP denuncian que non se está cumprindo coas obrigacións de transparencia e control parlamentario. E acusan ao PP, PSOE, Cidadáns, PNV e Partido Democrático de Cataluña, de non querer que o pobo coñeza o que é o Tratado de Libre Comercio e Investimento entre a Unión Europea e Canadá (CETA).

A Plataforma NON ao TTIP, denuncia que non se permite a análise a fondo, nin sequera ao Tribunal Constitucional. O acordo entre a Unión Europea e Canadá encara a recta final ata a súa ratificación. A Comisión de Asuntos Exteriores discutirá o ditame final, o 20 de xuño,e logo será levado a votación á última sesión de Pleno do Congreso, o 29 de xuño.

Previsiblemente o texto obterá luz verde por parte dá cámara, para despois pasar ao Senado en setembro. Mentres tanto, o 1 de xullo ou o 1de agosto entrará en vigor sen esperar ás votacións dous outros parlamentos nacionais dá Unión Europea. Outra vergoña antidemocrática para a Plataforma NON ao TTIP.

Hai máis de 2.300 municipios e gobernos rexionais de toda Europa que se opoñen aos tratados CETA e TTIP, por vender os servizos públicos e violar a autonomía local, entre eles: Barcelona, Valencia, Zaragoza, Sevilla, A Coruña, Pontevedra e Madrid.

Para o secretario xeral de UXT Madrid, Luís Miguel López Reillo, “Estamos a manifestarnos en contra do Tratado de Libre Comercio entre Europa e Canadá (CETA), porque non queremos que España perda soberanía, e se destrúan servizos públicos como a sanidade ou a educación. Non queremos que o CETA, veña aquí a quitarnos os dereitos xa consolidados. Non queremos depender de empresas estranxeiras”. Para o secretario xeral de UXT Madrid, “Aínda queda algunha posibilidade de dar marcha atrás ao tratado”.

Empar Pablo, secretaria de Movementos e Redes Sociais en Comisións Obreiras (CCOO). “Para Comisións Obreiras é imprescindible seguir insistindo e loitando contra este tipo de tratados, porque o que fan é desregulamentar as condicións laborais e sociais. Desde CCOO queremos deixar unha mensaxe de desprotección á cidadanía. O CETA está a ratificarse desde o escurantismo, e sen que a xente que ten que votar estes tratados, como sucederá nuns días no Congreso dos Deputados, teña toda a información. Tampouco a cidadanía. Por tanto CCOO estará na loita contra este tipo de tratados”.

Ana García de la Torre secretaria Saúde Laboral UXT confederal: “UXT está a se manifestar en contra da ratificación do Tratado do Tratado de Libre Comercio entre Europa e Canadá que todos coñecemos como (CETA). En UXT saímos a defender os dereitos dos traballadores e traballadoras, porque cremos que con estes tratados imos saír prexudicados. En UXT saímos a defender os servizos públicos e por suposto, estar en contra deste tratado porque vai prexudicar seriamente o medio ambiente”.

Javier De Vicente Tejada secretario xeral de Acción Internacional USO. “Desde o movemento sindical o que temos que manifestar respecto desta tramitación, é dicirlle ao Goberno e aos principais partidos da oposición, cal é a razón destas présas na súa tramitación” Sería xusto e razoable, que o goberno paralizase a súa tramitación, e crease un debate social que nos permitise a todos, o poder abordar tranquilamente a análise dos custos para España deste Tratado de Libre Comercio”.

Sol Sánchez portavoz de Esquerda Unida. “Un ano máis, saímos á rúa para reivindicar que non se asine o CETA. Queremos lembrar que máis do 85% das multinacionais norteamericanas, teñen sede en Canadá, por tanto triangulando, poderían perfectamente demandar ao estado español, como está a suceder con outros tratados”. Para Sol Sánchez, España foi o país máis demandado nos tribunais arbitrais, e ten un custo que imos pagar co diñeiro de todos e todas os e as contribuíntes. “O CETA, pon fin aos servizos públicos tal e como os coñecemos agora mesmo, xa que coa lista negativa, todo o que non estea dentro, será obxecto de mercantilización. Como os dereitos ambientais, ou os dereitos laborais. En definitiva, unha ditadura das multinacionais, que son as que escriben a letra finalmente destes tratados internacionais”.

O portavoz da campaña estatal Non ao TTIP de Esquerda Unida, Pablo Jiménez, “Esta manifestación é necesaria para que a cidadanía comprenda que con este tratado vai vulnerar todos os dereitos sociais, laborais, culturais e ambientais”. “Aínda é posible parar este tratado, a condición de que determinados grupos políticos no Parlamento cambien o sentido do seu voto”.

A marcha, partiu desde Atocha e finalizou no Congreso dos deputados, contou co apoio dos tractores da Coordinadora de Organizacións de Agricultores e Gandeiros (COAG), e por varios taxistas.

Fonte: Diario16